eRecepty – pytania

Niestety nie, ponieważ najczęściej nie mamy dostępu do Państwa dokumentacji leczenia, ta bowiem znajduje się u leczącego Państwa lekarza, nasz wywiad medyczny opieramy jedynie na podawanych przez Państwa danych. W związku z tym nie jesteśmy w stanie zweryfikować tzw. wskazań refundacyjnych w Państwa przypadku. Wiele niezbędnych do otrzymania refundacji chorób może rozpoznać tylko lekarz specjalista. Następnie wydaje on odpowiednie zaświadczenie, na podstawie którego lekarz rodzinny może przez pewien czas kontynuować leczenie wypisując recepty refundowane. Z uwagi na ograniczenia tej formy teleporady, leki wypisujemy tylko doraźnie, w tzw. wyjątkowych sytuacjach (np pacjent zapomniał leków jadąc na wyjazd, bądź przeoczył fakt, iż lek się kończy i pilnie potrzebuje recepty na nowe opakowanie), w związku z tym wszystkie preparaty wystawianie są w ramach odpłatności “100%”

Zasadniczo wystawiamy recepty w sytuacjach awaryjnych i doraźnych, w związku z tym, standardową ilością przepisywanego leku jest 1 opakowanie. Jednak rozumiemy, iż czasem pacjenci stosują lek w ilości kilku tabletek na dobę, a “proszenie się” o kolejne opakowanie za kilka dni bywa kłopotliwe i zwyczajnie nieprzyjemne. W związku z tym wypełniając nasz formularz medyczny nt. leków stosowanych przewlekle, możecie Państwo zaznaczyć opcję “chcę więcej niż 1 opakowanie”, wówczas na recepcie zostanie Wam wypisana ilość leków na mniej więcej 2 miesiące (biorąc pod uwagę dawkowanie leku i ilość tabletek w jednym opakowaniu). W przeciwnym wypadku recepta zostanie wydana na 1 opakowanie.

Teleporada “receptowa” jest mocno uproszczoną formą teleporady. W związku z tym kontakt lekarza z pacjentem odbywa się jedynie poprzez formularz medyczny, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości leki nie są “przepisywane” lecz pacjent kierowany jest do swojego lekarza, celem zbadania i odbycia pełnej, stacjonarnej porady. W związku z tym taka porada jest opcją jedynie dla pacjentów, którzy mają dobrze dobrane leki, czują się z nimi dobrze, a ich stan zdrowia nie pogorszył się od ostatniej wizyty u lekarza. Jeśli odczuwasz, że Twoje leki działają nie tak, jak powinny, zdecydowanie powinieneś udać się na konsultację do swojego lekarza rodzinnego, lub specjalisty. 

Przede wszystkim tylko takie, które Twój lekarz zalecił Ci do przewlekłego stosowania. Nie przepisujemy leków, które pomogły cioci, lub z których zadowolony jest sąsiad. Pamiętaj, każdy lek stosowany samowolnie, lub w nieodpowiednich dawkach może Ci zaszkodzić! Jednak nawet w przypadku leków zleconych konkretnie Tobie są pewne wyjątki. NIE PRZEPISUJEMY leków narkotycznych, psychoaktywnych (w tym wielu leków uspokajających), leków przeciwbólowych o dużym potencjale uzależniajacym. Z uwagi na formę teleporady nie mamy możliwości zachowania wszelkich niezbędnych zasad bezpieczeństwa stosowania takich leków. Wśród najczęstszych leków, których nie możemy tutaj Państwu przepisać są m.in. Xanax, Zomiren, Alprox, Tramal, Relanium, Dormicum, Nasen, Estazolam, Oxazepam, Nitrazepam. Nie przepisujemy też antybiotyków. W ogromnej większości przypadków nie są to bowiem leki do przewlekłego stosowania. 

Recepta z portalu drPolak nie różni się niczym od innej eRecepty wystawionej w gabinecie lekarskim czy poradni. Ma postać 4-cyfrowego kodu odbioru, który podajesz w aptece wraz z numerem PESEL pacjenta (jeśli kupujesz lek dla kogoś np z rodziny pamiętaj, w aptece podajemy zawsze PESEL pacjenta, nie swój). Receptę taką zrealizujesz w każdej aptece na terenie Polski. W chwili obecnej nie wystawiamy recept transgranicznych, tzn przeznaczonych do realizacji w innych krajach Unii Europejskiej

W przypadku awaryjnej sytuacji liczy się czas. Chcesz mieć swoją receptę szybko, nie możemy więc tracić czasu na przelewy tradycyjne. Płatności błyskawiczne przyjmujemy przez zaufanego i profesjonalnego operatora, firmę TPAY. Oferuje ona przelewy błyskawiczne przez wiele kanałów płatności internetowych, m.in obsługując większość polskich banków oraz BLIK. Zasadniczo warunkiem niezbędnym do skorzystania z tej formy płatności jest posiadanie dostępu do bankowości internetowej. Resztą zajmie się TPAY. Płatność może odbywać się z dowolnego konta, nie musisz być jego właścicielem, w Twoim imieniu płatność może zrealizować np ktoś z rodziny.

Oczywiście, możesz pomóc bliskiej Ci osobie zamówić receptę, pomagając wypełnić formularz, dokonać płatności, czy obsłużyć stronę internetową. NIE MOŻNA jednak zamawiać recept w cudzym imieniu. Nasza usługa to nie proste “przepisanie” leku, to również przewidziana prawem forma teleporady, uproszczonej, poprzez wypełnienie ankiety medycznej. Ankieta musi być wypełniona przez pacjenta i zawierać prawdziwe, uzyskane od niego odpowiedzi. Wysyłając ankietę i dokonując opłaty, oświadczacie Państwo, iż osoba wysyłająca zgłoszenie jest pacjentem i działa we własnym imieniu. Podanie nieprawdy w celu wyłudzenia recept lekarskich jest działaniem niezgodnym z prawem.

Od wysłania formularza medycznego, mamy 6 godzin roboczych na udzielenie Ci odpowiedzi odmownej/wystawienie recepty. Godziny robocze liczą się od poniedziałku do piątku, od godziny 8 do 18, a w przypadku leków przeciwbólowych również w soboty od 9 do 16, a w przypadku antykoncepcji awaryjnej również w soboty od 9 do 16 i niedziele od 10 do 15. Niezależnie od czasu regulaminowego zawsze staramy się rozpatrzyć każdy wniosek jak najszybciej. Jeśli czekasz na receptę, a jej nie dostajesz, po pierwsze, sprawdź folder spam w swoim koncie pocztowym. Jeśli jednak minęło 6 godzin roboczych, a dalej nie masz odpowiedzi, również w spamie, napisz do nas na recepty@drpolak.pl Jednocześnie informujemy, że jeśli nie wystawimy Ci recepty w ciągu regulaminowego czasu 6 godzin roboczych, wpłacone środki zostaną Ci zwrócone (w całości, jeśli czas zostanie przekroczony o więcej niż 3 godziny, bądź w 50% jeśli mniej niż 3 godziny) najpóźniej do 48 godzin. W takiej sytuacji pomimo zwrotu pieniędzy, Twój formularz zostanie normalnie rozpatrzony i jeśli dane medyczne na to pozwolą, i tak dostaniesz receptę.

W przypadku wystąpienia wątpliwości natury medycznej, dostaniesz informację na podany adres e-mail, iż recepta nie zostanie wystawiona. Jednocześnie zawarte w nim zostaną informacje na temat podstawowych zaleceń odnośnie dalszego postępowania. Jeśli na żaden z wnioskowanych przez Ciebie leków nie zostanie wystawiona recepta, w ciągu 48 godzin poprzez system TPAY wyślemy Ci zwrot wpłaconych środków, pomniejszony jednak o koszty obsługi transferu przez Operatora.

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, zachęcamy do zapoznania się z pełnym regulaminem systemu eRecept serwisu drPolak.pl, lub napisz do nas: kontakt@drpolak.pl